The Latest

В едва второто си участие на Рали Дакар пилотът от Yamaha Адриан Ван Беверен си беше поставил за цел да придобие повече опит и да научи още от тънкостите на най-тежкото офроуд състезание в света. Изненадващо за някои 26 годишният моторист кара великолепно през наводнените терени и техничните отсечки и успя да спечели последния специален етап в Аржентина, но за съжаление изпусна място на подиума само за 48 секунди.

Французинът допусна няколко грешки в решаващия 10-ти етап, след които се смъкна зад испанеца Жерард Фарес, а в 11-ти беше наказан с една минута допълнително време, която не успя да навакса в кратката последна отсечка. Той победи много по-опитния си съотборник Хелдер Родригес и с интелигентно и постоянно каране остави редица големи имена зад гърба си.

Ван Беверен натисна здраво в почти церемониалната последна част от едва 68 км на влизане в Буенос Айрес и усети приятния вкус на победата, но и това не бе достатъчно да измести Фарес от мястото на почетната стълбичка. „Беше много специален Дакар и съм щастлив, че стигнах до финала. Емоциите и удовлетворението, които изпитах след завършването, не могат да се опишат с думи“ каза той, след като подобри шестото си място от предходното издание на надпреварата. „Дадох всичко от себе си, за да съкратя разликата, но специалния етап беше прекалено къс, за да окаже влияние. От самото начало показахме, че можем да се борим за върха, което е голям успех за отбора. Доказахме, че имаме конкурентен и надежден мотор, който може да печели. За мен мога да кажа, че всичко се разви по план. Карах както исках и бях постоянен от начало до край. Това е само второто ми участие, а научих толкова много. Ще излъжа ако кажа, че на подиума нямаше да е по-добре, но ще извлечем позитивното от това приключение и ще продължим да работим здраво както винаги.“

Състезателите от Monster Energy Honda Team Йоан Бареда и Пауло Гонкалвес завършиха съответно 5-ти и 6-ти, като Бареда спечели четвърта етапна победа преди емоционалното пристигане в столицата на Аржентина. Махаел Метге остана 9-ти, а новакът от САЩ Рики Брабек отпадна две отсечки преди финала.

HRC ще си спомнят това издание с гордост, след като спечелиха половината етапи, но едно съмнително наказание от един час остави тима толкова назад, че беше практически невъзможно да се върнат в челото.

„Направих каквото можах, но не успяхме да си постигнем целта. Чувството отвътре обаче е добро“ обясни Бареда. „Спокоен съм, защото дадох най-доброто от себе си. Миналата година направихме промени, за да сме по-силни и те се оказаха много сполучливи. Разработихме невероятна машина, която не ни създаде никакъв проблем и тимът работи прекрасно заедно.“

Дакар приключи, но по-голямата част от участниците ще продължат битката в световния FIM Cross Country Rallies шампионат и не след дълго отново ще насочат вниманието си към великото Дакар 2018-та.

 

Рали Дакар 2017-та е все още в началните си етапи, но третият ден от надпреварата вдигна трудността и пилотът от тима на Monster Energy Honda Йоан Бареда се изстреля директно на върха. Испанецът използва своите умения в навигацията и скоростта на заводската Honda CRF450, за да прелети през 520 км отсечка към Боливия, грабвайки първа победа в това издание на легендарното Рали и благодарение на преднината от 12 минути, която постигна над Сам Съндерланд, оглави и генералното класиране при мотоциклетите.

„Днес беше страхотен ден“ каза 33 годишният пилот на своя екип. „Много съм доволен, защото планът, който направихме, проработи перфектно. Бе тежък ден. Трябваше да натискам здраво и да остана фокусиран, за да не допусна грешка.“

Съотборникът му Пауло Гонкалвес е на трета позиция, а американецът Рики Брабек на десета. „Синият“ тим в лицето на Адриан Ван Беверен се нареди на шесто място със своята Yamaha WR450F.

„Всичко върви по план за сега“ каза Ван Беверен. „Днес дадох най-доброто от себе си, за да остана концентриран и се получи добре. В момента съм шести във временното класиране и доста близо до лидерите. Доволен съм и от скоростта в тази отсечка. Беше почти невъзможно за изпреварване заради многото прах в специалния етап, но останах спокоен и атакувах в правилния момент.“

 

 

В навечерието на престижното мото шоу EICMA в Милано, Италия HRC и Monster Energy Honda Team влязоха в новините с обявяването на пилотите и машините, които ще карат на великото Рали Дакар в началото на януари.

Йоан Бареда заедно с престижна група състезатели като Пауло Гонсалвес, Михаел Метге, Рики Барбек и Кевин Бенавидес ще се опитат да отмъкнат титлата от ръцете на настоящите шампиони KTM през 2017-та в най-тежкото моторспорт събитие на земята.

„С голяма гордост започваме това партньорство с Monster Energy за Рали Дакар – най-бруталната надпревара в света“ каза Тецухиро Кувата, генерален мениджър на Honda Racing Corporation. „Това начинание ще заздрави тима и ще помогне за постигането на нашата цел- да превземем Рали Дакар.“

Ралито преминава през някои от най-разнообразните терени и величествени гледки на Южна Америка и кръстосва 3 държави за период от 2 седмици. Събитието се провежда за 8-ми път в тази част на света, след като се премести от първоначалната си дестинация в западна Африка поради съображения за сигурност. Битката започва на 2-ри януари в Асунсион и завършва в Буенос Айрес.

Съюзът на Monster Energy с най-големия производител на мотоциклети е добър знак за едно силно представяне в планините на Парагвай, Боливия и Аржентина. След броени седмици екипът заминава на подготовка и аклиматизация преди да предприеме предизвикателството от 9 000 километра издръжливост, мотивация и воля за победа.

TeamHRC17 Team action MCH s

Със 180-километров етап от Вила Карлос Паз до Росарио, вчера рали Дакар 2016 официално завърши. След 2 седмици, близо 9000 километра, драма, екшън, проблеми и триумфи, най-голямото мотоспорт състезание в света е готово да коронова своите големи победители. Силните гръмотевични бури наложиха много от скоростните отсечки да бъдат съкратени. Наред с тях пилотите трябваше да се справят с изключително тежкото трасе, което беше перфектна комбинация между стръмни спускания, бесни реки, високоскоростни отсечки, както и невероятна жега на места на райони с голяма надморска височина. Естествените условия и предизвикателствата на трасето изстискаха до краен предел възможностите на състезателите, като накрая се доказаха най-добрите!

Побетител в последната състезателна отсечка при мотоциклетите стана Пабло Кинтания с Husqvarna. Шампион в тазгодишната надпревара, обаче, е Тоби Прайс с КТМ. Това е едва второ участие за Прайс в маратона, но още с третото си място миналата година, младият пилот даде заявка за титлата.

Нямаше по перфектен начин за Прайс да стартира тазгодишното си участие в Дакар 2016 от победата във втория етап (който всъщност беше първи). Последваха още 4 етапни победи в най-мащабното състезание на планетата, всяка една от които бе сама по себе си драматична заради непрекъснато променящите се метеорологични условия. Пилотът на КТМ стана и първият австралиец, печелил рали „Дакар”.

В класа на ATV-четириколките, братята Маркос и Алехандро Патронели (всеки с по две победи) трябваше да определят кой първи ще вземе третата си титла в рали Дакар. Е, тази година явно бе ред на Маркос, който спечели също през 2010 и 2013 година. Честта да спечели последния етап на рали Дакар 2016, се падна на невероятния Браян Барангванат, с което постижение южноафриканецът допълни подиума.

 

Повече за победителите от останалите категории, четете на Auto.offnews.bg 

Португалецът Елдер Родригеш спечели предпоследния 12-и етап на рали Дакар-2016 в категория “Мотоциклети“, отвел кервана от Ла Риоха до Вила Карлос Паз.

През вчерашния ден лидерите в класа решиха да заложат на сигурно. КТМ издадоха заповед Антоан Мео да следва водача в генералното Тоби Прайс и французинът, който откри етапа, спря малко след старта, за да го изчака. Двамата караха заедно почти през цялото време, но на около 40 километра преди финала Мео падна, нарани китката си и трябваше да продължи с доста бавно темпо. Така, 5-кратният световен ендуро шампион е извън подиума на рали Дакар 2016, на 6-о място и с 20 минути пасив на Пабло Кинтания (Husqvarna), който е на трета позиция в момента.

Иначе, етапът донесе първа етапна победа за Елдер Родригеш (Yamaha), който се изкачи до 5-о място в генералното. Нещо повече, португалецът има шанс и за тройката, тъй като е само на 4 минути след Кинтания, но пък на секунди пред него е още един претендент – Кевин Бенавидес (Honda). Засега, почти твърдо второ място си запазва словакът Щефан Швитко (КТМ), който има над 15 минути аванс пред следващите пилоти. Що се отнася до Прайс, той финишира втори за деня, а преднината му пред Швитко е 37 минути.

В класа на ATV-четириколките, „семейната афера” между Маркос и Алехандро Патронели започна да се разплита. Вчера Маркос бе най-бързият пилот в етапа, като успя да се откъсне с 4 минути пред брат си Алехандро (който завърши 5-и) и толкова е разликата им в генералното. След проблемен ден за Браян Барагванат, както и с доста силно каране, в челната тройка се завърна Сергей Карякин. Руснакът, обаче, има аванс от 5 минути пред южноафриканския пилот, който ще трябва да удържи в 180-километровия последен етап.

Днес е последният състезателен ден на рали Дакар 2016. Отсечката от Вила Карлос Паз до Росарио е с дължина 180 км, като може да донесе някои размествания в челната тройка, но едва ли ще промени водачите в отделните категории. Очаквайте подробности!

 

Какво се случи при останалите категории в 12-тия етап - вижте тук

Единадесетият етап на рали Дакар 2016 за момент ни напомни изданията от последните две – три години, когато КТМ, Mini и Камаз безпрепятствено царуваха по трасетата на Южна Америка. Е, доколкото при австрийската мотоциклетна марка всъщност положението е наистина такова, то тимът на Свен Квант и руската армада успяха да преживеят само един ден в спомени за доброто старо времe, по време на 431-километровия специален етап от Ла Риоха до Сан Хуан.

При мотоциклетите, етапът отново бе модифициран от организаторите заради екстремните температури. Този път, обаче, лидерите в класирането изкараха цялата отсечка, а частните и маратонските пилоти (тези, които нямат техническа асистенция) бяха спряни малко след средата на отсечката.

Денят бе възможно най-лошия за Пауло Гонсалвеш. Пилотът на Honda катастрофира тежко и бе откаран в болница, като с това тридневната му агония в трасето и рали Дакар 2016 приключи. След като бе реално отпаднал, Гонсалвеш се върна в играта в 10-ия етап, първоначално с малка разлика от Тоби Прайс, която впоследствие бе увеличена на два пъти от стюардите, сривайки го в класирането. Така, единственото “острие на Honda HRC е Мишел Метж, който е чак 11-ти в класирането, а компанията разчита основно на лидера на дъщерния отбор Honda South America Кевин Бенавидес, който е 5-и във временната подредба, но има теоретичен шанс да стъпи на подиума.

 Иначе, денят бе прекрасен за 5-кратния световен ендуро шампион Антоан Мео (КТМ), който постигна своята втора етапна победа при дебюта си в рали Дакар 2016. Мео изпревари с едва 18 секунди съотборника си Тоби Прайс, а в генералното се изкачи до трето място, изпреварвайки пилота на дъщерната за КТМ марка Husqvarna Пабло Кинтания. А с второто място на Щефан Швитко, КТМ за момента окупира челните три позиции в класирането

В класа на ATV-четириколките, единствената драма е смейната такава. Отсечката бе спечелена от Алехандро Патронели, но в генералното класиране водач е брат му Маркус (3-и за деня). Паторнел иса недостижими в генералното, но разликата между двамата, обаче, е (!!!) само 8 секунди.

 

Репортаж за всички категории може да прочетете в Auto.offnews.bg.

Дебютантът в „Дакар“, но и многократен световен ендуро шампион Анотан Мео най-после успя да покаже възможностите си, печелейки 7-мия етап в най-мащабното рали на планетата. Френският пилот поведе от втората контрола на дългата 336 км отсечка от Уюни до Салта, която включваше и неутрална секция, за да може състезателите да се върнат от Боливия в Аржентина.Тя бе отново съкратенадо началото на втория участък от организаторите заради лоши метеорологични условия.

                Силният дъжд с гръмотевици не беше проблем за Мео, който финишира с 1’53 минути пред Кевин Бенавидес (Honda). Паоло Гонкалвеш звърши първоначално на 15та позиция етапа, но организаторите му върнаха 10’53’’, които загуби, за да помогне на падналия Матияс Уолкнър (KTM). Уолкнър тръгна 3-ти в етап 7, но падна в началото на отсечката, като счупи бедрена кост и на практика трябваше да приключи участието си в ралито. Това даде възможност на Гонкалвеш да увеличи аванса си пред чудото на КТМ Тоби Прайс на 3 м 12 секунди. Заместникът на Кома нямаше ден и завърши 6-ти етапа, но все още е втори във временното класиране. Отпадането на Уолкнър даде възможност на ветерана Стефан Свитко (KTM) да заеме третото място във временното класиране.

                Днешният ден е обявен за почивен за пилотите на Рали „Дакар“, а утре надпреварата продължава с пълна сила.

                Пълен репорт за случилото се при останалите категории, вижте на auto.offnews.bg.

РАЛИ ДАКАР-2016 – ВРЕМЕННО КЛАСИРАНЕ СЛЕД ЕТАП 7

Поз. No. Състезтел Мотор Разлика
1 2  Paulo Goncalves Honda 22h52m30s
2 3  Toby Price KTM 3m12s
3 5  Stefan Svitko KTM 9m24s
4 4  Pablo Quintanilla Husqvarna 18m06s
5 47  Kevin Benavides Honda 21m01s
6 49  Antoine Meo KTM 21m06s
7 7  Helder Rodrigues Yamaha 24m44s
8 23  Gerard Farres KTM 29m57s
9 20  Alain Duclos Sherco 30m32s
10 17  Joan Pedrero Sherco 31m45s

63-годишен мъж загина, след като бе блъснат от състезателен автомобил по време на седмия етап от рали Дакар 2016. Инцидентът се случи насред състезателната отсечка в Боливия, по време на силни дъждове и лоша видимост.

"Инцидентът се случи на 82-ия километър от състезателния етап в Боливия, където участникът с номер 409 Лионел Бо (Lionel Baud) с Mitsubishi е ударил 63-годишен мъж, който е бил на трасето. Медицински екип на организаторите бе на мястото на инцидента много бързо, но само установи смъртта на зрителя", заявиха организаторите на рали Дакар 2016.

Тазгодишното издание на рали Дакар стартира с неприятен инцидент, след като в пролога на надпреварата, автомобилът на Гуо Мейлинг и Мин Ляо се вряза в публиката и рани 10 души, три от които доста сериозно.

Загиналият фен в Боливия е 64-ата жертва на състезанието от 1979 година насам, като 23 са загиналите състезатели в рали Дакар.

Източник: Auto.offnews.bg

Чудото на КТМ Тоби Прайс грабна третата си победа в тазгодишното издание на „Дакар“ в етап 6 – най-дългата скоростна отсечка в ралито. Втори финишира съотборникът му Матиас Уолкнър, а челната тройка допълни състезателят на HRC Honda Пауло Гонкалвеш. Вчера моторите трябваше да изминат 542 км около Юни, където беше и финалът. 

                След победата си в етап 5, Прайс поведе колоната, но беше изпреварен от Гонкалвеш към средата на етап 6. Пилотът на Honda беше натрупал близо 2 минути аванс, но Прайс ускори значително темпото, успя да го изпревари и да пристигне първи в крайната точка. В същото време Уолкнър увеличи скоростта във втората половина на етапа и дори успя да задмине Гонкалвеш, завършвайки на 1:05 секунди зад Прайс.

                Доброто си представяне в „Дакар“ продължава ветеранът Стефан Свитко (КТМ), който завърши на четвърта позиция. Пети финишира Елдер Родригес (Yamaha), за който това е най-доброто постижение в рали-то до момента.

                Във временното генерално класиране преди днешния 7-ми етап продължава да води Паоло Гонкалвеш (Honda), следван от Прайс и Уолкнър.

Страница 1 от 7
Ние използваме "бисквитки" (Cookies), за да подобрим функционалността на нашия уебсайт. "Бисквитки" които се използват за основната дейност на този сайт вече са генерирани. За повече информация посетете нашата Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree