The Latest

Испанеца Бареда Борд води в генералното класиране.

 

Португалецът Елдер Родригес, с мотоциклет на Хонда, спечели шестия етап от Рали Дакар. Етапът беше проведен на тихоокеанското трасе от Антофагаста до Икике (Чили). Времето на победителя по 318-километровата отсечка е 3:40.10 часа. Испанецът Жоан Бареда остана начело на генералното класиране при моторите.

Михал Херник загина при инцидент в третия етап

 

Това се случи по време на третия етап, който се проведе между градовете Сан Хуан и Чилесито. 39-годишният състезател е участвал със своя KTM за първи път в рали Дакар.

Той е бил открит безжизнен край трасето на 206-ия километър от етапа. С неговата смърт жертвите в престижното състезание стават 24. В първия етап холандският мотоциклетист Хъмфри Сен ван Базел получи мозъчно-черепна травма след произшествие. Рали Дакар 2015 се провежда на териториите на Аржентина, Чили и Боливия от 4 до 17 януари. /BLITZ.bg

Испанец Бареда Борд води в класирането.

Матиас Валкнер с КТМ спечели третия етап при мотоциклетистите на рали "Дакар-2015". Той измина 220-километротото разстояние, измервано с хронометър, за 2 часа, 34 минути и 28 секунди.

На второ място в етапа се класира испанецът Марк Кома с КТМ - на по-малко от минута след победителя, а на трето място е друг испанец - Хоан Бареда Борт, с Хонда - на 1:53 минути след победителя. Борт е лидер в главното индивидуално класиране при мотоциклетистите след третия етап, следван от португалеца Паулу Гонсалвеш и Матиас Валкнер.

Марк Кома финишира трети на първия етап.

Британецът Сам Съндерланд с КТМ спечели първия етап при мотоциклетистите на 37-ото автомобилно рали Дакар, което стартира днес в столицата на Аржентина - Буенос Айрес. Първият етап е 838 километра от Буенос Айрес до Вия Карлос Пас. Сам Съндерланд измина 175-километровото разстояние, за 1 час, 18 минути и 57 секунди, изпреварвайки с 5 секунди португалеца Паулу Гонкалвеш с Хонда и с 1 минута и 12 секунди испанеца Марк Кома с КТМ.

Най-мащабното и опасно авто-мото приключение ще започне на 4 януари в столицата на Аржентина, а финалът е пак там на 17 януари.

 

Състезанието е от 13 етапа и за първи път маршрутът ще мине през Боливия за четирите класа на състезанието. Другите страни са Аржентина и Чили.

За пръв път от 2005 г. за камионите и автомобилите има маратонски етапи, в които не се позволява ползването на асистенция в бивака. Той е разположен в Боливия на над 4000 м надморска височина. Почивните дни за категориите са различни, а за пръв път състезателите минават 4 пъти през Андите.
163 състезателя наброява категория мотоциклети. Начело с №1 е шампионът от миналата година Марк Кома с КТМ, а другите фаворити са испанецът Хуан Бареда-Борт с Honda и новата звезда на Yamaha – Оливие Пен с №3. При АТV машините са 45 пилоти, а с номер 250 е Игнасио Касале от Чили Yamaha.
Дакар ще се излъчва по 70 канала. Предаванията ще се осъществяват от 3 хеликоптера, 5 автомобила в етапите, 13 оператори, 15 онборд системи, 2 камери super slow motion (1000 кадъра в секунда), 7 сателитни антени и 23 места за видео монтаж. Екипировката на TV екипа тежи 45 тона.
Може да следите безспорно интересните надпревари и чрез мобилната версия Rally Dakar 2015, a Moto-zone.bg отново ще ви държи в течение за по-интереснотво от всеки един етап.

Отборът на КТМ непобеден от 2001 година насам.

Испанецът Марк Кома с КТМ спечели за четвърти път в своята кариера Рали Дакар при мотоциклетистите. Отборът на КТМ пък остава непобеден от 2001 година насам. 

Кома бе триумфирал през 2006, 2009 и 2011 година в надпреварата, а миналата година не участва заради контузия. 

Победител в последния 13-и етап от Ла Серена до Велпарайсо стана Жоан Бареда Борт с Хонда, следван от Оливие Паин с Ямаха и изоставане от 40 секунди и Елдер Родригес с Хонда и изоставане от 1:23 минута.

В генералното класиране Марк Кома спечели с общо време 54:50:53 часа, а след него останаха Жорди Виладомс с КТМ и изоставане от 1:52:27 часа и Оливие Паин с Ямаха и изоставане от 2:00:03 часа. /BLITZ.bg

Испанецът Марк Кома (КТМ) увеличи преднината си в генералното класиране на рали „Дакар” след изключително интересен и завладяващ етап сред зловещите дюни на пустинята Атакама. Кома приключи 375-милната отсечка от Антофагаста до Ел Салвадор, оставяйки зад себе си Сирил Депре (Франция, Yamaha) на второто място и Оливър Пейн (Франция, Yamaha), на трето.

Денят започна с 89-милна връзка то стартовата точка на специялния етап. Първи потегли победителят от 10-тия етап Хуан Бареда (Испания, Honda), който обаче бързо отстъпи лидерството на ветерана Сирил Депре (Франция, Yamaha). Кома също се придвижи напред и погна французина още в началните километри, като двамата няколко пъти си разменяха първото място.

                Зад тях съотборникът на Кома Жорди Виладомс и Оливър Пейн (Франция, Ямаха) се бореха за третото място, опитвайки се да достигнат Бареда. В групата бе и Хелде Родригес (Португалия, Honda), който се опитваше да защити петото си място от Депре.

                На третата контрола Бареда се откъсна от Кома и Депре и изпадна до трета позиция, което даде шанс на Виладомс и Пейн да минат напред. Малко след това Бареда бе сполетян от падане, което доведе до срив в навигационната му система, а така той трябваше да разчита на помощта на други пилоти.

                Отпред Кома увеличи значително ледерството си, водейки около 3 минути пред Депре в коварните дюни на Копиапо. Битката от третото се прехвърли за второто място между французина и Виладомс, но в Крайна сметка победител от нея излезе Депре.

                Така крайното класиране от 11-тия етап на рали „Дакар” доби следния вид:

  1. Marc Coma, ESP (KTM) 6:36:08
  2.  Cyril Despres, FRA (Yamaha) 6:38:59
  3. Oliver Pain, FRA (Yamaha) 6:41:364.
  4. Jordi Viladoms, ESP (KTM) 6:42:01.
  5. Joan Barreda, ESP (Honda) 6:44:20
  6. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 6:45:31
  7. Juan Pedrero Garcia, ESP (Sherco) 6:45:58
  8. Stefan Svitko, SVK (KTM) 6:49:33
  9. Jakub Przygonski, POL (KTM) 6:50:48
  10. Ivan Jakes, SVK (KTM) 6:50:55

В генералното класиране Кома води с общо време 48:24:41 пред Бареда (49:17:17) и Виладомс (50:32:37).

На 5 януари 2014 започва рали „Дакар“. Легендарната надпревара отново ще премине през три държави – Аржентина, Боливия и Чили. За първи път организаторите са подготвили пет специални етапа, които изцяло разделят мотоциклетите и четириколките, от една страна, от автомобилите и камионите, от друга. Различните маршрути обхващат около 2000 км етапи за време, което е над 40% от общата дистанция.


dakar1

 

В спортен план това ще се отрази както на двуколесните, така и на пилотите на автомобилите, които в тези етапи няма да гонят следите на двуколесните. В сериозна степен промяната ще се отрази и на сигурността, тъй като опасните изпреварвания между различни класове ще бъдат намалени.

 

В два случая мотористите и пилотите на четириколките ще имат маратонски етапи – с нощно настаняване в бивак без подкрепа от поддържащия ги екип. Двата маратонски етапа са с дължина 2702 км. Специалните етапи в тях са с дължина 1590 км (726 и 864 км).

 

На старта в Росарио, Аржентина, в неделя застават 438 екипажа. От тях 175 са мотоциклетите, четириколките са 41, автомобилите – 151, а камионите – 71.

 

Заедно с Петерханзел на подиума се качиха съотборниците му Леонид Новитски (3ти), и Нани Рома (4ти) осигурявайки на отбора три от пет в топ 5!

САНТЯГО, ЧИЛИ (19ти януари, 2013) - Най-мъчителното и страхотно събитие в света на моторните спортове - Рали Дакар, бе спечелено, отново, от състезателя на Monster Energy - Стефан Петерханзел (X-raid/MINI ALL4). Защитаващият титлата си от 2012 - та, Петерханзел спечели тежкото рали, с преднина пред втория - Г.де Вилиерс, от близо 43 минути.

На подиума до Петерханзел застана неговия съотборник в Monster Energy - Леонид Новитски, който завърши трети. Миналогодишният претендент за титлата и състезател на Monster Energy - Нани Рома завърши четвърти, осигурявайки на отбора си три от пет места в Топ 5 на ралито.

При мотоциклетистите състезателя на Monster Energy/Speedbrain/Husqvarna Хуан Бареда завърши последния етап на второ място, което го постави в топ 20 (17ти) в крайното класиране. Най-добро представяне в този клас за Monster Energy направи съотборника на Бареда - Пауло Гонкалвес, който завърши 10ти.

monster_energy_dakar2013_x-raind_winners_02s

Етап 14 през погледа на Monster Energy/X-raid/MINI ALL4 team: Надеждност, постоянство и съвършенство: качества, които не звучат вълнуващо - но представляват основата за невероятната победа! В крайна сметка, това са качествата, които позволиха на Monster Energy X-raid Team да защитят титлата си в Рали Дакар! В зеленото MINI All4 Racing, двамата французи - Стефан Петерханзел и Жан Пол Кутре извоюваха своята втора поредна победа в Дакар. След като се състезаваха 14 етапа през Перу, Аржентина и Чили, те спечелиха престижното състезание с 44:22 минути преднина пред втория - Жиниел де Вилиерс.

"Невероятно е, че успяхме да защитим титлата си," каза Петерханзел. "Имахме доста трудни битки с някои от опонентите, които се бяха подготвили много добре, но в крайна сметка ние сме тези, които победиха. Както и през миналата година, колата ми - MINI ALL4 Racing се справи отлично. Трябва да благодаря на целия екип, защото те свършиха невероятна работа - не само през последните две седмици."

По пътя към триумфа в Дакар 2013, Monster Energy X-raid Team успя да надделее над някои наистина трудни опоненти. И наистина всички доказаха, че могат да са бързи по някога, но накрая MINI ALL4 Racing блесна с други качества, които се оказаха по-важни - не е имало случай, в който състезател на Monster Energy X-raid Team да е спирал заради технически проблем! Всяка вечер, ако се наложи и през нощта, екипа подготвяше перфектно колите за предстоящите на следващия ден изпитания. И за да достигнат до финала в Сантяго де Чили като победители в Дакар, Петерханзел и Кутре използваха потенциала на колата и отбора на максимум.

"Не мога да повярвам, че успяхме да спечелим Дакар за втори пореден път." каза тийм мениджъра на Monster Energy X-raid Team Свен Куанд. "Преди старта хората ни смятаха за фаворити, но не бива да се подценява конкуренцията. Още в началните етапи нашите съперници демонстрираха, че са решени да ни затруднят максимално. На края, обаче, надеждните MINI ALL4 Racing и професионалния екип ни позволиха да се качим на най-високото стъпало на подиума."

Преди около 12 месеца, една голяма мечта за тийм мениджъра Свен Куанд се сбъдна: Monster Energy X-raid Team спечели първия си Дакар! Заедно със Стефан Петерханзел, който отпразнува десетата си титла от ралито, екипа, базиран в Требур, се представи перфектно.

Стефан Петерханзел се присъедини към отбора на X-raid след Дакар 2009. До този момент, рекордьора от Дакар имаше шест победи в ралито с мотоциклет (1991, 1992, 1993, 1995, 1997, 1998) и три на четири колела (2004, 2005, 2007). И сега заедно с Monster Energy X-raid Team, зад волана на MINI ALL4 Racing, той добави още две към невероятния си рекорд.

През целия си живот французинът, роден на 6ти август 1965 във Весул, се е занимавал със спорт. Като юноша печели French Skateboard Championship, след което той изцяло се фокусира в Ендуро спорта и успехите не закъсняват. След едно предаване за Рали Дакар по телевизията, започва да мечтае за участие в ралито, и през 1988 прави дебюта си в пустинята, давайки началото на една невероятна кариера.

MINI ALL4 Racing стартира в Рали Дакар през 2011. Дребничката състезателна кола бързо развълнува публиката, но трябваше да изчака няколко седмици преди да спечели първата си победа. Благодарение на Петерханзел и Кутре, по това време все още с червеното MINI ALL4 Racing, MINI ALL4 Racing спечели Abu Dhabi Desert Challenge. Но след ралито Silk Way, зеленото става цвета на французина и със същия цвят той печели двете си победи в Дакар за отбора на Monster Energy X-raid.

monster_energy_dakar2013_x-raind_winners_03s

Етап 14 през погледа на Monster Energy/Speedbrain/Husqvarna team: Подпомогнатият от Monster Energy отбор на Husqvarna Rallye Team by Speedbrain отново бе основен участник в борбата, спечелвайки второ място в днешния етап. Испанеца Хуан "Bang Bang" Бареда осигури на отбора си дванадесети подиум. Самият Хуан има четири етапни победи, демонстрирайки качествата на Husqvarna TE449RR by Speedbrain.

Крайното класиране не бе справедливо към отбора на Husqvarna Rallye Team by Speedbrain или за неговите райдъри, които страдаха от дребни технически неудачи, които не са се появявали през целия сезон. Особено Хуан Бареда, който трябваше да завърши по-напреда след като доминираше в ранните етапи. Същото важи и за Алесандро Ботури, който до преди три дни бе на пета позиция.

Най-добро представяне за Husqvarna Rallye Team by Speedbrain направи португалеца Пауло Гонкалвес, който завърши десети в крайното класиране, след стабилно каране.

Хуан Бареда: "Много съм доволен от своето представяне, от мотора и от екипа. Направихме голяма крачка напред, спрямо миналата година, и не трябва да се забравя, че това е едва втората година с напълно нов мотор. Очевидно е, че ако не бях счупил джантата си в началото на състезанието, със сигурност щях да съм на финалния подиум, което е винаги нашата цел."

Пауло Гонкалвес: "Показахме, че сме силен конкурент и сме способни да се борим с най-добрите. Бе много позитивно състезание, въпреки крайния резултат, който не отговаря на представянето ми в този Дакар. Екипът ще се прибере доволен, след като доказахме, че и мотора и качеството на състезателите са подходящи за тази работа. Жалко за Ботури, който не можа да завърши състезанието, въпреки, че даде сърцето и душата си за отбора и се вписа сред нас още от самото начало."

Мат Фиш: "Това бе първия ми Дакар и съм развълнуван, че успях да завърша такова невероятно състезание. Дойдох, за да помогна на отбора и съотборниците си. Бе трудно предизвикателство и аз дадох всичко от себе си. Невероятно преживяване, особено когато завърших специалния етап през нощта сред пустинята."

Страница 3 от 7
Ние използваме "бисквитки" (Cookies), за да подобрим функционалността на нашия уебсайт. "Бисквитки" които се използват за основната дейност на този сайт вече са генерирани. За повече информация посетете нашата Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree