The Latest

Миналогодишния шампион Джош Хейс победи в последния кръг на пистата Лагуна Сека в Калифорния.

Новия шампион в Американските супербайк шампионат (AMA Pro National Guard SuperBike) се казва Джош Херин от тима Monster Energy Graves Yamaha, младия състезател се възползва максимално от дадената му възможност в хода на шампионата и заслужено спечели титлата за 2013 година. Основния му претендент и съотборник Джош Хейс след серия от неуспехи този сезон не успя да защити титлата си и остана на 15 точки зад Херин.
Трети в генералното класиране остана Мартин Карденас от Yoshimura Suzuki Factory Racing Тим, който не успя да финишира в последния старт, след падане във втората обиколка на състезанието.

Когато един човек е спечелил толкова състезания и шампионати като Раян Вилопото от Monster Energy - както на закрито така и на открито, в класове 250 и 450, почти е невъзможно да си представим, че единствения кръг в календара, който никога не е печелил е този в родния му град - Уошугал, Вашингтон. И все пак, преди да дойде този уикенд за Washougal MX National, Вилопото не бе побеждавал там.

Въпреки, че нямаше много напрежение върху него, благодарение на огромната му преднина, която натрупа предния кръг в Ред Бъд, той пристигна в Уошугал с една цел - да прекрати серията си от загуби.
"И преди съм печелил маншове тук" каза Вилопото, "но все нещо се случваше и това ми костваше крайната победа. Искам да променя това този уикенд."
В първия манш, защитаващият титлата си - Раян Дънгей успя да грабне водачеството от самото начало, а Вилопото трябваше да се бори с Джеймс Стюърт за третото място и с Джъстин Брасиа за второто, докато Дънгей се изстреля напред. В крайна сметка, Вилопото успя да изпревари двамата си съперници и да излезе на втора позиция, но по това време Дънгей вече имаше огромна преднина.
Раян не е човек, който се отказва и започна да натиска много здраво. Когато двамата достигнаха до белия флаг, Вилопото бе съвсем близо до водача. В последната обиколка, той се опита да направи финален спринт, но не успя да изпревари Дънгей и пресече финала на секунда зад съперника си.
Във втория манш, Дънгей пак успя да се измъкне рано, но Вилопото стартира точно зад него. В петата обиколка, пилота на Monster направи сигурно задминаване и в крайна сметка успя да натрупа преднина от 10 секунди, осигурявайки си първото място.
С резултат 2-1, Раян прекрати своята серия от загуби на домашното трасе и отнесе у дома крайната победа, запазвайки преднината си от 42 точки, четири кръга преди приключването на шампионата.
"Страхотно е, че успях да махна този товар от плещите си" каза Вилопото. "Трасето бе сложно, защото бе мокро и хлъзгаво в първия манш, но когато слънцето се показа във втория - стана сухо и хлъзгаво, което е много по-различно. В крайна сметка, настройките, които направихме на мотора бяха правилните и всичко се нареди както трябва."
Съотборникът на Вилопото в Monster Energy Kawasaki - Джейк Ваймър направи най-доброто си състезание за годината в Уошугал - завършвайки първия манш на десета позиция, а във втория, изстрелвайки се от средата на колоната, успя да се нареди четвърти, осигурявайки си четвъртото място в крайното класиране.
В клас 250сс, Блейк Багет от Monster Energy/Pro Circuit Kawasaki се движеше втори през по-голямата част от първия манш, преди технически проблем да го извади от надпреварата, четири обиколки преди края. Съотборниците му Джъстин Хил и Адам Сиансиаруло завършиха съответно пети и шести, в първия манш, което е най-доброто класиране кратката им кариера до сега.
Ели Томак успя да грабне победите в двата манша и вече е само на една точка зад водача в класирането - Кен Рочен, в надпреварата за шампионата, която бързо се превръща в доста разгорещена битка.
Сериите се насочват към Милвил, Минесота, следващата събота, за деветия кръг на пистата Spring Creek Raceway.
www.monsterenergy.com

royan vilopito wins vashington L13-2

 

След 17 изтощителни кръга в Monster Energy/AMA Supercross Series, понякога смяната на ритъма и вида състезания, поддържа мотивацията на пилоти като Раян Вилопото от Monster Energy Kawasaki, който ще се състезават в още 12 кръга през лятото.


Вилопото пропусна 2012 AMA National Motocross Series след контузия на коляното по време на Суперкроса сериите миналата година, но шампиона в клас 450 от 2011 се завърна в Хангтаун.
Джеймс Стюърт се изстреля на старта в първия манш, но Вилопото веднага се зае с него и му открадна водачеството. За кратко Стюърт успяваше да се движи с неговото темпо, преди да попадне в полезрението на, защитаващия титлата си, Раян Дънгей, който в крайна сметка го изпревари. Стюърт удържа третото място до финала.
Съотборникът на Вилопото - Джейк Ваймър смени настройките на вилката си точно преди последната тренировка, след което и настройките на шока преди първия манш, което обикновено не се прави. Той стартира 12 - ти и остана там до 12 - тата обиколка, когато изпревари подкрепения от Monster Energy - Чад Рийд, грабвайки 11 - тата позиция. След това бързо започна да задминава опонентите си, озовавайки се в последната обиколка на 7 - мо място, натискайки Андрю Шорт за шестото. Ваймър за малко не успя и завърши 7 - ми. Рийд се нареди 10 - ти.
Във втория манш, Стюърт отново стартира първи, Дънгей втори, а Вилопото остана 3 - ти. Ваймър бе близо до челото, но се закачи за състезателя на Monster Energy/Pro Circuit Kawasaki - Тийла Ратри и падна.
"Толкова пъти никога не са ме прегазвали" каза Ваймър в изказване, което може да се чуе само в този спорт. "Всички минаха през мен. След състезанието Фил Николети дойде при мен и ми се извини, защото си е помислил, че ме е убил когато е минал през главата ми..."
Ваймър се оказа последен и около средата на надпреварата, той бе затворен с обиколка от двамата водачи в манша. Ваймър остана с тях в остатъка от състезанието, но те не затвориха достатъчно състезатели с обиколка, за да достигнат до точките и Джейк завърши 24 - ти.
В челото, Вилопото бе търпелив докато Дънгей правеше опит след опит да мине пред Стюърт. В шестата обиколка Дънгей закачи задната гума на Стюърт и излезе от трасето, предоставяйки второто място на Вилопото. Това бе момента на Вилопото - той атакува Стюърт и грабна водачеството. От този момент до края на състезанието, Вилопото водеше, а Дънгей успя да изпревари Стюърт и се нареди втори. Стюърт финишира трети, Канард четвърти, а Джъстин Брасиа пети. Вилопото спечели втория манш с преднина от над 20 секунди и непрекъснато увеличаваше темпото, въпреки преднината си.
"Може би се опитах да покажа какво мога" каза Вилопото. "Истината е, че понякога когато намалиш и се отпуснеш е по-лесно да допуснеш грешка, така че не е ли по-добре да продължиш да се движиш със същото темпо?"
Вилопото, като лидер в генералното класиране, ще получи червен номер за своето Monster Energy Kawasaki KX450F следващият уикенд в Лейкууд, Колорадо.
В клас 250 кубика, пилота на Monster Energy/Pro Circuit Kawasaki и настоящ шампион - Блейк Багет, претърпя тежка контузия на дясната китка (тази на газта) в първия кръг от Monster Energy/AMA Supercross Series и се качи отново на мотора само три седмици преди Хангтаун.
"Опитах се да карам преди пет седмици, но китката ми беше много зле, така че ми направиха втора операция и започнах да карам преди три" каза Багет. "В момента китката ми се движи на едва 10 процента..."
Но Багет не е човек, който ще се даде без бой и го доказа. Той стартира първи в първия манш, но загуби три позиции, още в първите две обиколки. Блейк бе изпреварен от бившия световен шампион - Марвин Мускин, Ели Томак и друг бивш световен шампион - Кен Рочен. Изглеждаше сякаш китката наистина му създава проблеми, но когато се озова на четвърто място, Багет успя да навакса темпото на водачите и остана с тях.
В крайна сметка, Рочен взе водачеството, след което Томак и Багет също изпревариха Мускин. На финала Рочен победи, пред Томак, а Багет финишира трети.
Във втория манш, Рочен грабна водачеството от самото начало, а Багет го следваше плътно през почти цялото състезание, но малко преди края го изпусна. Томак завърши трети, след като стартира извън топ 10.
Резултатът 3-2 бе достатъчен за Багет, да се нареди втори в общото класиране, въпреки наранената си китка.
"Гадно е, но това не е извинение" каза Багет за китката си. "Бях там и имах възможност да спечеля, но не можах да го направя. Ако финиширам в топ три всяка седмица, никой няма да доминира в този шампионат. Мисля, че всичко ще се нареди."
Багет върна червения номер за Колорадо, но погледнато отстрани, нещата изглеждат добре, като се имам предвид контузията му.
Следващото състезание е на 25 - ти май на "Тъндър Вали" в Лейкууд, Колорадо.

Пилотът на Y.E.S. Graves Yamaha Камерон Баубиер спечели легендарното състезание Daytona 200, пресичайки финалната линия с цели 22 секунди пред съотборника си Гарет Герлоф. Подиумът допълни Боби Фонг (Triple Crown), който финишира 15 секунди зад Герлоф.


Денят започна страхотно за Баубие още от квалификациите, които той завърши с най-добро време и успя да грабне пол-позишъна за същинската надпревара. Баубие потегли първи, но малко след това бе задминат от състезателя на Desmo Veloce Джейк Земке. Лидерството на Земке не продължи дълго, тъй като Баубие го изпревари още на втората обиколка и остана ненадминат до края на оставащите 55.

Няколко ключови пилоти приключиха твърде рано състезанието поради технически проблеми. Един от тях бе победителят от миналата година Джоуи Паскарела (Riders Discount Racing Triumph). Състезателят на Triumph караше много близко до Баубие и имаше шанс дори да защити титлата си, но на 19-тата обиколка скоростният му механизъм отказа и състезанието за него приключи. Подобен проблем, само, че със съединителя сполетя и Кени Рийдман (Sturgess Cycle Triumph). Състезанието трябваше да напусне и шампионът от 2011-та Джейсън ДиСалво.

След двамата състезатели на Yamaha Фонг държеше стабилно третото място, следван от Джейк Кагне (RoadRace Factory) и Земке. След първия пит разликите между състезателите в челото започнаха постепенно да се увеличават, а много от тях срещнаха технически проблеми. Земке се движеше добре до средата на състезанието, но и той трябваше да изкара мотоциклета извън пистата.

Отпред Баубие вече бе натрупал солидна преднина преди да влезе в пит-стоп-а. Първи влезе Герлоф на 17-тата обиколка, следван от Баубие. Съвсем малко време изгубиха пилотите на YES Graves Yamaha, за да сменят гумите и да заредят с гориво. Баубие рестартира надпреварата на пета позиция, но пилотите пред него също влязоха в пит-стопа и така той възвърна лидерството си с 6 секунди аванс пред Герлоф.

След втория пит Баубие водеше пред групата с цели 14 секунди, следван от Герлоф и състезателя на Guard/Celtic Racing Джеймс Рисполи.

В крайна сметка Камерон Баубие пресече първи финалната линия, оглавявайки класирането и в AMA Pro GoPro Daytona SportBike. На 22.254 секунди след него остана 17-годишният Гарет Герлоф, за който това е първата надпревара Daytona 200.

 

Beaubier-Wins

Две дами се наредиха в челната десетка – Елена Майърс (Triumph) е на 9-то място, а Мелиса Парис (Honda) е десета.

 

 

2013 DAYTONA 200 - РЕЗУЛТАТИ

  1. Камерън Баубие (Yamaha)
  2. Гарет Герлоф (Yamaha)
  3. Боби Фонг (Yamaha)
  4. Джейк Кагне (Yamaha)
  5. JD Бийч (Yamaha)
  6. Стийв Рап (Honda)
  7. Джеймс Рисполи (Suzuki)
  8. Бен Янг (Yamaha)
  9. Елена Майърс (Triumph)
  10. Мелиса Парис (Honda)
  11. Барет Лонг (Ducait)
  12. Скот Райън (Yamaha)
  13. Тристан Палмер (Kawasaki)
  14. Антъни Фаниа (Yamaha)
  15. Фернандо Амантини (Yamaha)

 

DAYTONA 200: Надпреварата Daytona 200 датира от 1937 година, но в същинския си вид историята му започна през 1961. Това е едно от най-тежките мотоциклетни състезания в Америка, като дължината на пистата е 3.2 км на легендарната Daytona International Speedway.

 

MotoGP, наблюдавайте Елена Майърс! Тя е само на 18 и вече спечели Дейтона 2012

Това е нейната втора победа!
След победата й на пистата Infenion по време на кръг от AMA road race, Елена Майърс добави още една историческа победа на към биографията си, на Дейтона Суперспорт рейс, като стана първата жена която печели професионално мото - състезание на писта. И тя е само на 18!
" Току що спечелих Дейтона! Сезона стартира доста откачено! Човече, не мислех, че ще успея да го направя, но някак успях да дръпна напред! Лудостта на Дейтона! Тайно се надявах на победа този уикенд и искам да благодаря на Suzuki и на моя тим за невероятно добре свършената работа! " каза с нескрита емоция Елена.
Само да напомним - Майърс имаше възможността да тества MotoGP прототипите миналата година на Индианаполис. Така, че тя има абсолютния шанс да стане първата жена в MotoGP Championships. Go Елена!

Elena-Myers-Rizla-Suzuki-garage-Valencia_01

През изминалия уикенд там се състоя първи кръг от шампионата AMA Pro Sportbike с историческото състезание DAYTONA 200, което за 71 година подред открива календара.

Joey_Pascarella_Daytona200_2012_podiumПобедата бе меко казана неочаквана в лицето на 19-и годишният състезател Джой Паскарела, който e едва за трета година е в професионалния клас, но вече успя да прочуе името си в световен мащаб. В Дайтона той издържа на натиска и твърдата конкуренция на трима силни претенденти - ветераните в AMA Superbike Джейсън ДиСалво, Камеран Баубиа и Мартин Карденас. Четиримата бяха в много близка битка помежду си от самото начало на дългото 200 мили състезание., като златото бе разпределено буквално в последните метри преди финала в последната 57-а обиколка. Директорите на състезанието се довериха на фотофиниш за да определят с точност крайното класиране за подиума: Джейсън ДиСалво се оказа втори, като изоставането му от първия бе едва 0.048 секунди от Паскарела. Баубиа и Карденас биха могли да си разделят бронза, те финишираха с 0.112 зад победителя с абсолютно еднакво време.
Но съдийската комисия реши, че предното колело на Баубиа е няколко сантиметра пред това на Карденас.

 

В челото на стартовата решетка бяха и други известни състезатели от Американския Супербайк (AMA Superbike),като Джейк Земке и Томи Хейдън и Кори Уест, който озостанаха назад в класирането след първия пит-стоп. Като цяло до финиша стигнаха 46 състезантели.

 

 

 

 

{youtube}MOWUjO-fkvI{/youtube}

 

В Британския супербайк шампионат (BSB) за сезон 2012г ще видим новото Ducati Panigale 1199RS.

Машината ще бъде на разположение на тимовете Moto Rapido Racing със състезатели Абдулазис Бинладин (Abdulaziz Binladin) и Скот Смарт (Scott Smart) и  Jentin Doodson Motorsport със собственик Жентин Дусон (Jentin Doodson) и състезатели Барни Толеман (Bernie Toleman) и  Том Тънстал (Tom Tunstall), като фабриката от Болоня ще подготвят машините за тима. Всяка бройка е на цена от £80,000, като по специалните елементи по нея са: алуминиев резервоар, карбонови спойлери и елементи, пълна генерация Termignoni, Öhlins & Brembo, окачване и спирачки. Ducati Panigale 1199RS ще видим също и в Световния суперсток шампионат, който е сателитен на Световния супербайк шампионат (WSBK). През тази години италианските производители са решили да заложат на сигурно и да тестват новата машина преди да я пуснат в елитния WSBK през 2013г.

 

BSB - е един от най силните национални шампионати, добил е огромна популярност извън острова, в него участват състезатели от високо ниво, не е малък броя и на чужденците които се състезават в него.

Всеки един кръг от шампионата предлага невероятна атмосфера и зрелищност, оспорвани надпревари които от тази година ще се пренесат и на легендарното трасе в Асен в Холандия. 

"Календара на BSB сезон 2012г. е най - силният до момента, а това е знак за изключително доброто развитие на шампионата, въпреки трудните икономически условия. За нас винаги е било приоритет да понижаваме разходите на участниците в BSB, като регламента е съобразен с този факт, без това да понижава качеството на шампионата. В резултат BSB става все по привлекателен за производители, отбори, пилоти, спонсори и фенове, което означава, че 2012г. вероятно ще бъде най - добрият сезон за шампионата до сега." - Джонатан
Палмър, генерален менаджер и собственик на правата за шампионата.


2012 MCE British Superbike график:
1. Април 6/7/8/9 – Brands Hatch Indy
2. Април 13/14/15 – Thruxton
3. Май 5/6/7 – Oulton Park International
4. Май 25/26/27 – Snetterton 300
5. Юни 22/23/24 – Knockhill
6. Юли 6/7/8 – Oulton Park International
7. Юли 20/21/22 – Brands Hatch GP
8. Август 25/26/27 – Cadwell Park
9. Септември 7/8/9 – Donington Park


Showdown events:
10. Септември 21/22/23 – TT Circuit Assen (Netherlands)
11. Септември 28/29/30 – Silverstone GP
12. Октомври 12/13/14 – Brands Hatch GP

Yoshimura Racing и American Suzuki Motor Corporation с гордост съобщават плановете си за Американския супербайк шампионат /2012 AMA Pro Superbike Championship Series/, който стартира по време на Daytona Beach International Speedway в Дайтона Бийч на 15-17 март 2012г.


Старият пилот на Yoshimura Suzuki Блейк Йънг и неговият нов съотборник Крис Кларк ще се състезават на специално подготвения за Yoshumura - Suzuku GSX-R1000.
Дълъг период от време Yoshimura Racing и American Suzuki бяха доминиращи в американския шампионат AMA Superbike. Yoshimura са свързани с фирмения тим на Suzuki Superbike в 10 от последните 13 сезона на Американския Супербайк Шампионат (AMA Superbike Championships), а също и в шампионатите AMA Supercross и AMA Motocross от 2010г.
С невероятния GSX-R1000 и с пълната подкрепа на производителя , Yoshimura Suzuki Racing има пълния потенциал през 2012г. отново да бъде водещ отбор и шампион.

Страница 1 от 2
Ние използваме "бисквитки" (Cookies), за да подобрим функционалността на нашия уебсайт. "Бисквитки" които се използват за основната дейност на този сайт вече са генерирани. За повече информация посетете нашата Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree